niedziela, 16 lutego 2020

Escape room - klasa 7-8




Witajcie,

Dziś zamieszczam kolejny przygotowany przeze mnie Escape room. Wykorzystałam go na lekcjach z ósmoklasistami, ale także polecam dla uczniów klasy siódmej.

  
Escape room zawiera 20 zadań (po 5 dla każdej grupy) i jest przeznaczony
na 1 godzinę lekcyjną.


Co robimy?

- Drukujemy zdania i każde władamy do osobnej koperty lub woreczka strunowego, które podpisujemy numerami zadań.

- Rozwieszamy zadania w sali. 


- Przygotowujemy balony z ukrytymi w środku voucherami dla uczniów.

- Dzielimy uczniów na 4 drużyny. 
Do tego pomocne będą karty do gry. Zgodnie z wylosowanymi kartami każda 
z drużyn otrzymuje swój symbol PIK, KIER, TREFL lub KARO.


-Rozdajemy każdej grupie po 1 zadaniu i uczniowie przystępują do pracy. Muszą rozwiązać zadanie, odczytać  numer kolejnego zagadki i znaleźć ją w sali. Symbol grupy znajdujący się na karcie kolejnego zadania wskaże, czy zagadka została poprawnie rozwiązana.

- Rozwiązaniem ostatnich zadań dla każdej grupy jest kolor balona. Po podaniu prawidłowej odpowiedzi nauczycielowi - uczniowie przebijają balon i odbierają ukryte vouchery.

Zadania dla uczniów można pobrać tutaj. 

Wersja dla nauczyciela dostępna jest tutaj. 



poniedziałek, 11 listopada 2019

Escape room

Witajcie,

Dziś zamieszczam przygotowany przeze mnie Escape room. Wykorzystałam go na lekcjach z 8-klasistami w ramach prowadzonej przeze mnie innowacji, ale myślę, że również będzie odpowiedni dla młodszych uczniów.

Za pomocą niego możemy przećwiczyć słownictwo z tematu człowiek, czas present simple, present continuous, past simple, past continuous oraz czytanie ze zrozumieniem.

Escape room zawiera 4 zadania i jest przeznaczony na 1 godzinę lekcyjną.

Nie wymaga dużego przygotowania ze strony nauczyciela - wystarczy tylko wydrukować w kilku wersjach, porozcinać zadania i umieścić je w kopertach lub woreczkach strunowych.

Po przygotowaniu materiałów dzielimy uczniów na 3 lub 4- osobowe grupy. 
Ja używam najczęściej tego narzędzia dostępnego w Internecie kliknij tutaj.  
Pamiętajcie, że wcześniej musicie wpisać imiona swoich uczniów. 

Następnie wyjaśniamy zasady zabawy i wspólnie ustalamy nagrodę, dla drużyn które ukończą wyzwanie.  Moi ósmoklasiści, spośród zaproponowanych przeze mnie nagród, wybrali możliwość skorzystania z zeszytu przez 3 minuty podczas pisania najbliższego testu.

Trzy drużyny spośród czterech uczestniczących w zabawie poprawnie rozwiązały wszystkie zadania i odgadły hasło.

Wersję dla nauczyciela można pobrać tutaj .
Wersja dla ucznia dostępna jest tutaj. 

Miłej zabawy!

niedziela, 19 lutego 2017

Rozgrzewka językowa

Dziś przygotowałam koło fortuny, za pomocą którego możecie powtórzyć podstawowe pytania i odpowiedzi w języku angielskim.


Aby w nie zagrać wystarczy skorzystać z linku poniżej:


http://bit.ly/2lXSNUJ

niedziela, 29 maja 2016

Vocabulary game

Po dłuższej przerwie wracam z propozycją gry, którą można wykorzystać na lekcjach przed wakacjami. Doskonale nadaje się do powtórzenia słownictwa wprowadzanego w ciągu całego roku szkolnego.

Co potrzebujemy?

2 dzwonki hotelowe (zakupiłam je w Tigerze za kilka lub kilkanaście złotych :) )

                                          

zestaw kart:




                                            tło:



Przygotowane przeze mnie karty możecie pobrać tutaj.

Jak grać?
Dzielimy klasę na 2 drużyny. Każda drużyna  ustawia się w rzędzie z jednej strony stolika
i otrzymuje dzwonek.

Następnie nauczyciel lub osoba prowadząca grę po kolei czyta wszystkie słowa znajdujące się na każdej karcie. Po przeczytaniu zestawu słów (np. brother, father, aunt) zadaniem uczniów jest jak najszybsze podanie (po wcześniejszym zgłoszeniu się do odpowiedzi za pomocą dzwonka) czwartego* słowa należącego do tej samej kategorii co wymienione wyrazy.
Osoba, która jako pierwsza poprawnie poda słowo zdobywa punkt dla swojej drużyny i odchodzi na koniec rzędu.
Grę kontynuujemy do wyczerpania kart.

*możemy także zwiększyć ilość wymaganych słów, np. uczeń musi podać tyle słów ile oczek wypadnie na rzuconej przez nauczyciela kostce


sobota, 27 lutego 2016

Funkcje językowe - część 2

Dziś druga odsłona kart do ćwiczenia funkcji językowych z szóstoklasistami. Tym razem jest to ćwiczenie, które nazywam "Co powiesz?". Zadaniem uczniów jest jak najszybsze odnalezienie odpowiedzi do opisanych w języku polskim sytuacji. Każdemu uczniowi rozdaję zwykle po 5 kart.


 
Wszystkie karty możecie pobrać tutaj.



Karty opracowałam na podstawie zadań znajdujących się w repetytoriach szóstoklasisty  wyd. Macmillam, Longman i Express Publishing.